Friday, November 2, 2012

MAJLIS MOHON RESTU SPM & STPM



Sedar tak sedar sudah sepuluh bulan berlalu. Bermakna sudah hampir benarlah pelajar-pelajar dengan hari peperiksaan yang akan diduduki. Bagi yang tingkatan lima mereka akan menghadapi SPM. Manakala pelajar 6 Atas akan menduduki STPM, dan tahun ini pula, akan bermulalah STPM Modular bagi pelajar Tingkatan 6 Rendah buat pertama kalinya. Bagi guru-guru menjelang peperiksaan, bermakna sudah hampir selesailah tanggung jawab mereka mengajar, membimbing, melatih tubi, dan membuat apa saja yang boleh dan termampu untuk membantu pelajar bagi memasuki dewan peperiksaan dengan penuh  bergaya dan sangat bersedia. 

Jadi pagi yang damai ini kami adakan majlis khusus untuk mereka. Majlis yang diatur untuk mereka, tidak lain bagi menyediakan persediaan yang perlu untuk mereka memasuki dewan peperiksaan. Persediaan diri, peralatan, tindakan jika berlaku kecemasan, emosi dan fikiran; semuanya bagi membantu pelajar di saat akhir untuk menghadapi peperiksaan. Begitulah sayangnya kami kepada anak-anak yang telah sekian lama kami didik, telah sekian lama kami belai dengan penuh rasa tanggung jawab, melengkapkan mereka dengan ilmu yang selayaknya untuk menghadapi peperiksaan dengan jayanya.

Semua guru mengharapkan semua pelajar dapat menjawab soalan dengan sebaiknya dan mencapai kejayaan dengan cemerlang. Semoga damailah jiwa puteri-puteri kami memasuki dewan peperiksaan. Semoga diberikan ilham yang terbaik untuk ditumpahkan   dalam kertas jawapan mereka. Semoga dikuatkan jari jemari mereka menjawabdengan dengan tekun, tenang dan sabar. Semoga berjayalah mereka dengan kejayaan yang sangat cemerlang, kejayaan yang boleh membahagaikan mereka di dunia dan akhirat. Semoga dengan kejayaan mereka, dapatlah nanti mereka berbakti kepada bangsa dan agama.

No comments:

Post a Comment