Thursday, February 3, 2011

BINTANG CEMERLANG KEDAH (BCK)


Dengan izin Allah, tanpa pernah diduga, tanpa pernah terlintas dalam fikiran, waima dalam mimpi sekalipun, aku telah - dianugerahkan BCK - Bintang Cemerlang Kedah, oleh DYMM Tuanku Sultan Kedah, sempena Hari Keputeraan Baginda, pada 2 Feb 2011. Berada dalam majlis penganugerahan yang cukup sempurna itu, aku amat terharu, dan amat bersyukur dengan segala nikmat yang dikurniakan Allah kepadaku, kepada keluargaku, dan juga kepada pekerjaanku. Aku amat sedar ya Allah, terlalu banyak rahmat yang Engkau telah curahkan kepadaku Ya Allah - nikmat iman dan pertunjuk jalan yang benar, nikmat sihat dan afiat, dan lingkungan keluarga yang sihat walafiat. Ya Allah, engkau juga kurniakan aku anak-anak yang pintar dan berjaya, anak-anak yang sentiasa menyenangkan hati pada setiap ketika. Engkau juga kurniakan rezeki yang melimpah ruah dan dipermudahkan segala urusan berkaitanya. Ya Allah, Engkau berikan aku kedudukan yang tidak pernah aku duga, Engkau berikan aku keupayaan menjalankan tugasku dengan tidak pernah mengenal jemu walau sesaat pun jua ya Allah. Engkau juga kurniakan aku ya Allah, sebuah kehidupan yang sangat sempurna, kehidupan yang bahagia, hati yang tenteram dan rumah tangga yang aman, yang sangat diingini oleh semua yang bergelar manusia. Ya Allah aku amat terhutang budi, aku amat bersyukur ya Allah.

Ya Allah, sesungguhnya amat banyak anugerah dan nikmatMu kepadaku yang kerdil dan hina ini. Aku sangat takut ya Allah, kerana aku amat sedar, segala nikmat yang engkau berikan kepadaku, juga kepada insan lain, bukan sekadar nikmat biasa. Aku sedar ya Allah semua ini adalah cubaan besar bagiku. Ya Allah aku sangat hina ya Allah, tapi engkau muliakan aku dengan segala kemuliaanMu. Aku amat takut ya Allah, janganlah kerana bintang sebutir, menjadikan aku leka, janganlah kerana kemuliaan yang sedikit menjadikan aku lupa diri. Bantulah aku untuk terus mengingatMu ya Allah, bantulah aku untuk terus bersyukur dan redha kepadamu ya Allah. Hanya itulah jalan menujuMu........ dan jalan mendapat keredhaanMu ya Allah.... bantulah aku ya Allah. Sesungguhnya hidupku dan matiku hanya keranaMu ya Allah.

1 comment:

  1. Tahniah Cikgu kerana dianugerahkan Bintang Cemerlang Kedah. Mudah-mudahan anugerah itu akan membakar lagi semangat cikgu untuk terus mencurahkan bakti kepada agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete