Friday, March 5, 2021

LA KHAU LA WALA QUWWATA ILLAH BILLAH

 'Angah tolong cari bibik bantu mama.' 'Ok nanti angah aturkan.' Petangnya angah call balik. 'Esok dia hantar boleh?' 'Eh cepatnya, tapi baguslah mama pun tak berapa boleh angkat berat-berat pinggang sakit. kalau ada bibik bantu banyak tu.' Ya Allah hanya pada Mu aku berserah, hanya pada Mu aku berharap, dan hanya padaMu aku bertawakkal. Engkau maha mengetahui segala perjalanan langit dan bumi. Tiada masalah untuk mengetahui gerak hati dan hati budi orang yang kami sedang aturkan, tolong kami ya Allah bnatu kami ya Allah. 

Ya Zaljala liwal ikrom, Engkau takdirkan musibah ini kepada emak dan Engkau takdirkan aku dengan segala kesulitan dan kesusahan. Aku yakin inilah yang terbaik untukku walau pun terasa amat sukar. Engkau yang maha merasai apa yang aku rasai, aku serahkan segala kesusahanku ini kepadaMu, mudah-mudahan segalanya Engkau beri jalan keluar untukku. Ya Allah, aku ini banyak dosa, tapi Engkau berikan segalanya kepada ku, Ya Allah nikmatMu melimpah ruah kepadaku, aku saja yang kurang bersyukur, ya Allah aku jauh padaMu tapi Engkau tetap memberikan segalanya. Ya Allah ampuni segala dosaku ya Allah. Bantu aku ya Allah. Beri aku seorang pembantu untuk menjaga emak, pembantu yang memberi kebaikan kepada agamaMu. 

Ya Allah ya Razzak, jika bibik ini baik untuk agamaMu permudahkanlah, jika sebaliknya halanglah, jauhkan ia dari ku. Dengan tenang di hari Jumaat yang barakah ini aku menunggu sedak pagi. Lepas Jumaat tak dengar khabar lagi, dan aku dapat mesej mereka akan datang petang tapi tak pasti masanya. Aku terus berdoa

No comments:

Post a Comment