Monday, March 29, 2021

LA ILA HAILLA ANTA SUBHAA NAKA INNI KUNTU MINADHOO LIMIIN

 

Ya Allah, aku ini banyak dosa, ampuni segala dosa-dosaku ya Allah. Ya Allah aku hanya dapat mengadu kepadaMu, setiap masa, setiap hari. Aku tidak pernah putus asa ya Allah. Aku tidak pernah jemu, ya Allah, aku tidak pernah rasa kecewa ya Allah. Tapi aku sedih ya Allah, setiap hari, sudah banyak aku berdoa,  sudah banyak aku bermunajat, mengadu kepadaMu setiap hari setiap masa. Tapi barangkali aku banyak dosa ya Allah, aku masih seperti biasa, masih dengan masalah yang telah Engkau takdirkan kepadaku. Aku masih dengan memujuk hati menerima seadanya kehidupan ini, kehidupan yang telah Kau catatkan dalam genggamamMu. Takdirnya aku mesti harungi semua cubaan ini, Ya Allah Aku redha ya Allah. Jika takdirku begini redhalah aku. Ya Allah jika inilah takdirMu kepadaku ya Allah tolonglah redha,  ke atas ku. Aku sangat yakin Kau mendengar rintihan aku. Bantu aku ya Allah. Laila ha illa anta.....

Ya Allah. Aku yakin kau mendengar bisikan hati aku. Aku yakin kau berada dekat dekat kepadaku, aku yakin Kau maha pengasih dan Kau maha Penyayang. Barang kali aku banyak dosa. Kau ajar aku sabar dengan dugaan ini. Kau ajar aku redha. Kau ajar aku berlapang dada dengan segalanya.  Kau ajar aku menghadapi  kesususahan. Kau ajar aku menerima ujian yang nyata ini. La ila ha illa anta subha naka inni kuntu minadhoolimin.

No comments:

Post a Comment