Saturday, November 9, 2019

ADIK KAHWIN 20 Januari 2019

Keluarga dari Langkawi
Di Mesjid menunggu Pengantin lelaki
Ahamdulillah sampai jodoh adik anak kami yang paling kecil. Tanggal yang dipilih bersama 19.1.19 adik diijab kabulkan. 20 Januari 2019, majlis resepsi kami di Royal Kedah Club. Segalanya diaturkan dengan izin Allah serba sederhana tapi meriah dan sungguh membahagiakan kedua keluarga. Terasa baru semalam adik masih menyusu dalam pelukan yang tak mahu dilepaskan,walaupun sudah lebih dua tahun usianya. Terasa bagaikan semalam juga adik masih di sekolah rendah Taman Uda. Menyandang pelajar cemerlang pada tahunnya dengan penuh kontroversial. Kemudian ke Sekolah Asma dengan amat berdikari, dalam keadaan mama sangat sibuk, tapi adik sungguh tegar menjalani usia remajanya, yang membentuk kekentalan mentalnya. Syukur alamdulillah, Allah aturkan segala takdirNya dengan sungguh cantik. Kini sudah bergelar isteri sudah memulakan hidup berumah tangga.
Syukur selesa majlis akad nikah
 Antara memori yang teringat-teringat:
1. Masa  ke sekolah darjah 1 tidak menangis tapi entah kenapa Darjah 2 hampir setiap hari bila sekolah mula buka di tahun baru, adik menangis sehingga mama terpaksa ke sekolah menenangkannya.
2. Adik orang yang rajin buat kerja sekolah dan rajin baca buku tapi tak suka mata pelajaran Sains, Markah Sains saja gagal, jadi kena bagi personal tuisyen Sains di rumah, sejak darjah 4 hinggalah darjah 6.
3. Adik ni jimat orangnya, tak pernah demand apa-apa, baju ka, kasut ka, beg ka, jadi mama selalu paksa adik beli baju, kasut atau apa-apa saja yang dirasakan perlu tapi dia tak minta pun.
4. Satu saja yang dia minta, jadi mama tiada pilihan untuk tunaikan hajatnya, minta nak buat braises sebab dia kata gigi dia tak elok, kami semua rasa lawak tapi layan jugalah.
5. Sangat caring, sangat menjaga hati orang, dan sangat toleran, sampai tak kira diri sendiri dah, tapi teriak kot belakang, dia ingat mama tak tau, tapi mama baut-buat tak tau ja.

Ya Allah, syukur alhamduillah, terima kasih ya Allah, memberikan anak-anak yang soleh sebagai penyeri hidup kami. Semua zuriat yang Kau anugerahkan mewarnai hidup kami, membahagiakan kami dan menjadi pinjaman yang amat berharga dan tidak ternilaikan. Nikmat apa lagi yang kami dustakan Ya Allah, sungguh Engkau maha pemurah lagi maha bijaksana. Cuma kami saja yang kurang bersyukur ya Allah, ampuni kami dan redhalah ke atas kami.

Engkau takdirkan adik berjodoh dengan Asfar, Ya Allah lindungi mereka dengan kasih sayangMU yang melimpah ruah, supaya mereka berada dalam taufik dan hidayahMu pada setiap masa dan menjadi saham kami di akhirat sana.  Amiin ya Allah.

Kak Ngah dan Abang Hasrul
Rakan Papa dari PSMCK dan Pattani
Keluarga AFS Kedah Chapter diketuai Puan Rohaya
Abang Long dan Kak Hajar
Papa dan Mama dikerumuni anak cucu
Kami semua gembira untuk adik, tapi hati kami semua di hospital  bersama Shazle demam denggi

No comments:

Post a Comment