Thursday, October 25, 2012

JAMUAN MENGENANG JASA 2012


The Top Four
Semua Pengurusan
 Memang sudah menjadi tradisi setiap hujung tahun akan diadakan jamuan akhir tahun untuk  semua guru dan staf. Jamuan ini memang dirancang khas untuk semua warga sekolah sebagai tanda penghargaan kepada semua yang bekerja keras sepanjang tahun. Tak kira staf sokongan ataupun guru, semuanya memang sangat tekun bekerja, semuanya memang sangat komited, semuanya memang sangat cemerlang, sesuai dengan slogan Centre of Excellence.

Berkemahiran Tinggi
Jadi apalah salahnya orang yang sangat tekun bekerja seikhlas hati diraikan. Memang sangat patut, dan memang sangat wajar. Kalau nak meraikan biarlah sangat istimewa supaya dapat dikenang sampai bila-bila, atau dapat menjadi kenangan sehingga ke akhir hayat. Sebab itu jamuan akhir tahun selalunya dibuat di tempat yang istimewa, biasanya di hotel. Tapi tahun ini berbeza sedikit, jamuan ini ingin dibuat di dewan sekolah, dengan suasana gemerlapan dan gilang gemilang yang hampir setanding dengan hotel juga.

Penuh Dedikasi
Bersemangat Tinggi
Semua orang kelihatan sungguh seronok dapat bersama dalam satu jamuan malam yang sangat meriah dan santai. Kehadiran PIBG memeriahkan lagi suasana, dan mereka sungguh rasa terharu kerana julung-julung kalinya dapat hadir sama. Sambil menikmati jamuan, sambil mendengar ucapan. Ucapan pun seadanya, tapi sangat bermakna kerana dapat disampaikan ucapan tahniah dan terima kasih atas semua penat lelah selama hampir setahun bermuafakat bekerja bersama-sama dalam satu pasukan.

Sehati.....
Sejiwa.......
Paling sangat diingati ialah dapat menyajikan hidangan yang sedap-sedap, lebih sedap daripada sajian di hotel lima intang; soto, sate, nasi beriani, kambing golek, pelagai jenis kueh dan bermacam-macam jenis buah-buahan dan minuman. Semoga jamuan yang diadakan sebagai tanda mengenang jasa kepada seluruh warga sekolah dapat dirasakan kemeriahannya sampai bila-bila. Semoga dengan kebersamaan dalam semua aktiviti termasuklah makan-makan, SMKSB akan terus menuju kegemilangan dan menjadi sekolah berprestasi tinggi dalam semua bidang, insy Allah....

Senada Seirama Seiya Sekata


No comments:

Post a Comment