Sunday, December 10, 2023

PERJALANAN PULANG

Day 5
5 Disember 2023
Bandara Kuala Namu  - Airport Penang - Alor Setar

Jam 3.00 pagi kami dikejutkan untuk bersiap ke Bandara Kuala Namu Medan. Pihak hotel membekalkan kami dengan 2 keping roti dan 2 biji telur rebus. Kami makan di atas ven untuk lapik perut dulu. Kemudian kami beratur untuk urusan check-in. Urusannya agak lambat sebab ramai penumpang menuju ke Pulau Pinang dengan pesawat yang sama.. Hampir jam 6.30 pagi, baru kami semua selesai mendapat boarding pass masing-masing. Alhamdulillah syukur pada Allah yang mengaturkan segalanya dipermudahkan.

Kami bergegas ke surau untuk solat subuh. Dapat juga kami bejemaah Subuh di Kuala Namu. Kemudian kami masuk ke balai berlepas melepasi Imigresen dan menunggu dengan sabarnya untuk boarding meninggalkan Kuala Namu, yang entah bila pula akan kami kunjungi. Tepat jam 7.00 pagi kami terbang dengan selamatnya. Bismillah..... Semoga selamat sampai berjumpa kaum keluarga nanti.

Perjalanan di udara lancar, lepas minum air, flight dah mula untuk turun ke airport Penang. Kami selamat mendarat di Pulau Pingan tepat jam 9.00 pagi waktu Malaysia. Kami disambut oleh Firdaus dengan seyuman lebar dan ketawa besar. Kami naik bas terus dan singgah di RnR Gurun untuk makan pagi jam 11.30 pagi.

Jam 12.30  kami selamat sampai di Perkarangan Muzeum dengan selamatnya, alhamdulillah. Maha suci Allah alhamdulillah, sesungguhnya Engkau maha halus pentadbiranMu. Perjalanan kami semuanya dipermudahkan dan hampir semua yang dirancangkan dapat dilaksanakan, syukur padaMu, nikmat mana lagi yang kami dustakan ya Allah. Semoga kaji selidik kali ini meberikan manfaat kepada kebaikan agama dan bangsa insyaAllahh.

Terima kasih PSMCK, terima kasih Firdaus yang menguruskan perjalanan sejak mula sehinggalah selamat pulang ke tanah air. Terima kasih semua sahabat team kaji selidik yang harmonis sepasukan, menjadikan kajian kali ini akmat bermakna dan berjaya. Terima kasih Pak Andi dan pembantu, yang cekal menguruskan kami, dan Pak Herman yang tak pernah kering idea bercerita menyampaikan maklumat, kepada kami sepanjang perjalanan ke mana saja. Alhamdulillah syukur padaMu ya Allah. Tidak akan dapat terjadi apa pun, melainkan dengan keizinannua Mu jua, biiznillah. Laahawlawala quwwataillah billah hil aliyyil aziimm.