Monday, July 1, 2013

MENJADI DIRI SENDIRI


Sejak berkahwin, berkerjaya, dan berkeluarga, rutin harian memang sangat padat. Apatah lagi apabila diamanahkan jawatan pula. Sejak memegang jawatan, kalau tidak kena gayanya memang tiada masa langsung  untuk diri sendiri. Setiap masa difikirkan untuk urusan di tempat kerja, banyak masa untuk urusan keluarga, dan masa-masa yang lain untuk serbaguna. Begitulah saban hari yang telah ditakdirkan atas ketentuanNya.

Oleh itu selalu juga diingatkan kepada rakan, sesekali kita perlu jadi diri kita sendiri. Jadi antara program yang boleh merealisasikannya ialah  'team- building'. Melalui program ini kita boleh melaksanakan aktiviti yang boleh merehatkan fikiran dan minda, dan boleh juga mengurangkan stress yang berganda-ganda. 

Jadi amatlah bersyukurnya kami dapat melapangkan masa untuk 'team-building' yang sangat singkat tapi amat bermakna. Walaupun cuma dua hari satu malam, tapi masa yang dilalui bersama amat berharga dan bermakna; perjalanan ke destinasi yang sama,  tinggal di apartment sama, 'boating' bersama, dan  makan bersama-sama. Sama-sama berpanas dan sama-sama berhujan, berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.

Tahniah kepada semua yang terlibat, together we go for excellence, excellence is a reality......

No comments:

Post a Comment