Monday, October 30, 2017

MEMUJUK HATI BILA MELIHAT EMAK


Maha suci Allah yang menentukan segalanya. Ya Allah Engkau memberi apa yang terbaik untuk kami. Tapi kami tidak tahu jadi kami rasa terbelenggu. Oleh itu bantulah kami Ya Allah, untuk sentiasa kami dapat bersyukur kepadaMu, sentiasa menyebut namaMu, memperbanyakkan ibadat kepadaMu.

Ya Allah Engkau sentiasa mendengar rintihan hamba Mu, biar dalam senyap, nyaring atau kuat. Kami tahu Ya Allah, walau cuma  terdetik dalam hati Engkau sudah maklum, tapi kami tetap juga merayu dan merintih kepadaMu. Ampunkan kami Ya Allah kami amat dhaif, untuk memahami suratan takdirMu. Terkadang kami rasa sayu, terkadang kami rasa sedih dan pilu, tapi itulah sebenarnya iradahMu, yang telah Engkau tentukan dalam ilmu dan ketentuanMu.

Ya Allah bantulah kami supaya kami dapat sabar menerima segalanya yang Engkau telah lakarkan dalam mengharungi kehidupan yang sementara ini. Ya Allah kami yakin apa pun yang Engkau berikan walaupun terasa amat perit dan pedih, maka itulah yang paling baik buat kami. Bantulah kami  Ya Allah, supaya dapat kami menerima segalanya dengan ikhlas, menghadapinya dengan sabar dan kasihanilah kami supaya kami dapat memperoleh pandangan rahmatMu dan mendapat redhaMu jua Ya Allah. Semuanya tidak lain kerana kami amat berharapa akn mendapat syurgaMu yang kekal abadi ya Allah. Sesungguhnya tidak ada daya upaya kami Ya Allah untuk berbuat kebajikan dan kebaikan melainkan dengan keizinanMu jua. Dan tiadak ada daya upaya kami untuk mengelakkan kuburukan melainkan dengan  kehendakMu  jua. Ya Allah kami sungguh tidak berdaya bantulah kami, kasihanilah kami, tolonglah kami. Hanya padaMu kami menyerahkan segalanya, segala-galanya, tolonglah ya Allah....

No comments:

Post a Comment