Saturday, January 1, 2011

PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI


Tanggal 24 Disember 2010 sehari sebelum hari krismas kami mendapat ahli keluarga baru. Nabila sudah selamat diijabkabulkan dengan Baysamuddin @ Syam selepas asar. Angah yang sedang sarat menunggu hari untuk bersalin, jadi mak andamnya. Semua kami berdoa agar angah sempat makan kenduri keesokan harinya. Tapi ketentuan Tuhan tiada siapa yang tahu. Pagi-pagi 25 Disember 2010, sebaik bangun dari tidur, dia terasa contraction yang berterusan. Kami terus membawanya ke KMC, dan terus masuk labour room. Setelah semua urusan seleseai , dan papa confirm angah tidak akan melahirkan dalam masa yang terdekat, barulah kami balik kampung untuk kenduri kahwin Nabila.

Semua orang seronok mendengar berita angah akan bersalin. Semua mendoakan angah akan selamat mendapat cahaya mata pertama, anak lelaki. Semua orang,  semua adik beradik dan tetamu turut seronok, mendengar berita gembira itu . Aku juga sangat exited, akan mendapat cucu sulung. Badan di majlis kenduri tapi hati di labour room, sambil mendoakan supaya angah selamat bersama bayi yang akan dilahirkan. Kami agak rasa lapang juga kerana Hasrul sudah berada di sisinya, menantikan kelahiran bayi sulung itu. Tepat jam 2.50 petang ketika kami masih dalam perjalanan, angah sudah selamat melahirkan cucu sulung kami itu - Hayyan Naoki. Alhamdulillah ....syukur pada Allah, angah bersalin normal, walaupun baby seberat 3.5 kg... syukur pada Allah. Syukurlah segala penantian sudah berakhir.

Syukurlah.......Hari semua orang bercuti umum kami telah dikurniakan dua ahli keluarga baru serentak. Dua-duanya lelaki. Terubat jugalah kesedihan kami kehilangan abah yang masih baru, yang masih segar dalam ingatan. Tuhan maha pengasih... yang patah tumbuh, yang hilang berganti, tapi sesungguhnya yang hilang tak kan sama dengan yang berganti.......

No comments:

Post a Comment