Wednesday, August 19, 2009

ANUGERAH ALLAH


Jarang sekali aku ada peluang cuti untuk berehat. Selalunya cuti aku melancong atau uruskan kerja-kerja yang perlu tindakan segera. Tapi kali ini aku benar-benar cuti. Duduk rumah, relek, masak, shopping and most prescious lepak-lepak dengan anak-anak. Dah lama tak berpeluang lepak dengan anak-anak yang sibuk dengan belajar. Adik sibuk study walau pun ada kat rumah, alang sesekali balik tapi tak sempat buat apa pun sebab aku kerja Ahad. Angah dan along nun jauh di seberang lautan. Jadi terlanjur angah dah ada kat rumah alangkah bahagianya. Dulu masa depa kecil banyak masa dok dengan depa - kemas rumah, buat gardening, lipat kain, main-main di taman rimba atau berleter tentang banyak benda. Sekarang angah dah hampir nak balik tapi semua tu tak boleh berulang lagi. Dia akan sibuk kerja pula, lepas tu kahwin dan ada rumah sendiri. Banyak perkara yang membuatkan masa dulu tidak boleh berulang - hanya tinggal kenangan yang memang manis dan sangat berharga, yang telah mewarnai kehidupan bahagia kami. Memang sangat bersyukur aku dihadiahkan anak-anak yang cantik rupa juga perangai. Syukur pada Allah yang telah memberikan anugerah yang sangat diharapkan oleh semua orang yang menjadi ibu dan bapa - anak-anak - pandai, berjaya, dengar kata, elok perangai, ringan jodoh dan lain-lain yang diingini. Harapan aku biarlah nanti kami dapat berkumpul semula dalam suasana yang sungguh bahagia. Amin

No comments:

Post a Comment