Wednesday, March 1, 2017

HAPPY BIRTHDAY BELUKAR LODGES


Berkumpul untuk kenduri selamat pembukaan rasmi
Tanggal 1 mac genaplah usia setahun Belukar Lodges (BL). Syukur alhamdulillah, segala puji dipanjatkan kepada Allah yang telah mengaturkan BL menjadi realiti keluarga kami. Mengadakan sesuatu memang mudah. Menguruskan sesuatu tidak semudah yang dibayangkan. Begitulah yang ditakdirkan. BL bermula dengan seorang tetamu anak Kampung Bayas, yang memilih untuk menginap di situ kerana urusan balik kampung dan hadir kenduri kahwin.  Dengan serba kekurangan kami mulakan juga membuka tempahan kepada pengunjung. Masa itu aircond dan tv pun masih belum dipasang. Lanskap pun masih baru disusun atur. Pendek kata semuanya masih di peringkat asas saja. Pengunjung pertama kami bagi tau "tak boleh sewa kat orang lagi, tak sesuai, kerana sangat kurang faciliti. Tapi kami terus bertekad perniagaan perlu diteruskan dengan apa cara sekalipun. 

Antara pelanggan awal Belukar Lodges (BL)


Kami mulakan dengan mengambil kira pandangan pengunjung untuk memperbaiki perkhidmatan. Jadi menyahut cabaran itu, kami ubahsuai katil queen, yang kononnya kurang mesra pelanggan, kerana agak tinggi.  Seterusnya kami pasangkan alat penghawa dingin  dan kami lengkapkan dengan tv. Kemudian kami beri tawaran harga murah semalam cuma Rm 100 sahaja. Kami juga indahkan lanskap dengan pokok-pokok bunga dan pokok hiasan.

Alhamdulillah, pada musim cuti sekolah itu kami lihat pertambahan pengunjung yang amat menggalakkan. Allah telah menghantar rezeki kepada kami, lebih kurang 30 malam pegunjung-pengunjung mengisi bilik-bilik kami yang enam buah itu. Sekarang genaplah setahun umurnya BL. BL juga telah diterima untuk online booking melalui Booking.com, Airbnb dan Traveloka. Semua ini amat membantu menyemarakkan jumlah pengunjung ke BL. Di samping itu banyak juga pengunjung menggunakan laman sosial FB. Semu itu takdir yang Allah tetapkan dapat menyumbang ke arah kecemerlangan BL. Alhamdulillah.BL telah berkembang kepada  sebelas bilik yang bakal kami buka kepada pengunjung pada 20 Mac 2017 nanti sempena LIMA Langkawi. BL juga telah dilengkapi dengan pejabatnya sendiri dan tempat parkir kereta untuk kemudahan pelanggan.

Harapan kami BL akan terus maju menjadi legasi keluarga yang dapat memberi perkhidmatan kepada masyarakat insyaaAllah. 

Sebahagian pelanggan BL di hadapan pejabat baru

No comments:

Post a Comment