Wednesday, May 23, 2012

MASYA ALLAH ENGKAU MAHA MENGETAHUI ......

Sanggup ditinggalkan ........

'Mama, Nen baru mesej kata ada emergency'. Tersirap darah aku mendengar berita yang kurang menyenangkan itu.
'Baliklah cepat, tengok apa yang jadi, takut budak-budak tu apa hal pula'. Hatiku jadi tak tentu arah. Aku terus berdoa minta diselamatkan kedua-dua orang cucu yang masih kecil, masih tak tau apa-apa pun.
Aku terus telefon papa, dan telefon pak su, buat menenangkan hati yang semakin runsing, turut sama berkongsi perasaan yang tida menentu.
Tak lama kemudian aku dapat telefon angah. 'Apa jadi angah?' Mama Nen dah lari, dia tinggal Hannah atas tilam, dan Hayyan dalam buai. Hanna macam baru lepas menangis ja, dan Hayyan macam baru terjaga dari tidur.'

Apa pun kamu tak tahu ........

Alhamdulillah selamat budak-budak tu. Biarlah dia lari, asal cucu-cucu aku masih tetap selamat, semoga Allah memberikan hidayahNya ....

No comments:

Post a Comment